Train App: Easy Ticket Booking
Train App: Easy Ticket Booking has 66,343,654 installs, rated 4.6 from 1,871,019 ratings, #27 of 78,171 in Travel & Local.
Description
Show full descriptionShow less
RailYatri 2.0 – India's Fastest Train Ticket App, Now Smarter Than Ever
IRCTC Authorized Partner | Trusted by 7 + Crore travelers
We listened to your feedback, rebuilt our app from the ground up, crushed the bugs and super-charged every feature.
Welcome to RailYatri 2.0—a brand-new, smarter way to book, track and enjoy train journeys.
🚀 What’s New in RailYatri 2.0?
• 🎯 Get Confirmed Tickets on Waitlisted Trains
Smart alternate train suggestions, quota logic, and last-minute seat scans to boost seat availability.
• 💸 Free Cancellations with Instant Refunds
Cancel anytime and get your money back in minutes—not days.
• 🤝 Live Help Available 7 Days a Week
Real humans to assist you on chat or call—every day of the week.
• 🚆 Alternate Trains & Last-Minute Booking Optimised
We track cancellations and late-seat releases so you don’t miss a confirmed ride.
• 🔐 Simplified IRCTC Login with Built-in Assistance
Skip captcha struggles. Our 1-click login and agent backup ensure you never lose a booking.
• 🤖 AI-Based PNR Confirmation Prediction
Know your chances before charting—plan better with accurate forecasts.
• 🔄 Instant Auto-Refunds
Whether it’s a booking failure or a cancellation, refunds are processed automatically.
• ⏱️ Never Miss Tatkal
Get smart reminders and pre-filled booking flows optimised for the 10 AM rush.
• 🍲 Book Fresh Meals On-the-Go
Order hygienic meals from trusted vendors and get them delivered to your seat. IRCTC authorized eCatering Partner
• 📍 Reliable Live Train Tracking
Real-time location, platform number, coach position, and delay alerts—all in one place.
📲 All-in-one Indian Railways Toolbox
• IRCTC ticket booking – General, Tatkal, Ladies & more quotas 🎟️
• PNR status & trends – Works offline, with historical data 📊
• Complete timetable & fare enquiry – All trains, all classes 🕒
• Seat maps, coach layout & platform numbers – One-tap access 🗺️
• 8+ Indian languages – हिन्दी, বাংলা, தமிழ், ಕನ್ನಡ, मराठी, తెలుగు, ગુજરાતী, English
🇮🇳 Made for India
🏅 Awards & Trust
• mBillionth “Best Mobile App – Travel” (SE Asia) - Asia http://www.mbillionth.in/mobile-based-solution-in-travel-tourism/
• Featured by Google Play for Make-in-India excellence
• Data & payments secured as per IRCTC guidelines
Available in Your Language
Use the RailYatri app in Hindi, Marathi, Gujarati, Bengali, Telugu, Tamil, Kannada, Malayalam and English.
All Indian Railways Trains Covered:
Vande Bharat Express, Tejas Express, Rajdhani Express, Shatabdi Express, Duronto Express, Garib Rath, and more.
Download RailYatri today and feel the upgrade
(Common searches: IRCTC train ticket, PNR status, live train running status, Tatkal booking, Indian Railways)
Common mis-spellings: irtc, itctc, railyati, irtct, tren, railyatra, rictc, isrtc
Disclaimer: RailYatri is an IRCTC Authorised Partner for train ticket bookin and IRCTC eCatering partner for food on train delivery. This app is not affiliated with CRIS or NTES.
Follow RailYatri on Twitter & Instagram
https://twitter.com/RailYatri
https://www.instagram.com/railyatri.in/
Reviews The reviews Google Play shows first (its most relevant), from the US store, in any language.
From 1,870,815 ratings.
-
★☆☆☆☆ AnuRadha Sukumar · 12 Sep 2026 · v5.0.5After payment i am not able to get my tickets page or any email or sms regarding the booking. my booking also says no booking made how do I get my refund. Amount has been debited. I have not got my tickets. Customer support asking for pnr no.No help support. Please don't use this app for booking tickets. Worst experience.Developer reply · 14 Sep 2026We appreciate your feedback regarding your booking experience. We've escalated your concerns about confirmation and support. While we can't address the refund directly, please explore the app's support options for further help. Your insights are valuable, and we hope for a resolution soon. Thank you for your patience!
-
★☆☆☆☆ Karthik Sreedar U S · 11 Sep 2026 · v5.0.5Try to book a tatkal at the last minute the app not working once refreshed the seat availability vanished never depend on this useless app for your train journey wish to give a zero star rating but it's not possibleDeveloper reply · 12 Sep 2026We sincerely apologize for the inconvenience caused.Seat/berth allocation is handled by IRCTC’s computerized system based on real-time availability.Tatkal booking experience extremely high demand.A stable high-speed internet connection and correct login credential play a crucial role in booking tickets faster.We truly appreciate your understanding.
-
★☆☆☆☆ Sadqua Fatima · 7 Sep 2026 · v5.0.5had the worst experience, booked a bus ticket, the bus got cancelled, they didn't even inform it , the contact number is also not given along the bookings, the refund process is impossible, they keep asking to put the pnr number which cannot be typed as the bus ticket pnr is differentDeveloper reply · 9 Sep 2026We sincerely apologize for the inconvenience.Please share your booking details with contact number and your concerns with us at [email protected]. Our team will review the matter and assist you at the earliest.
-
★☆☆☆☆ Tripurakumar Vadra · 24 Aug 2026 · v5.0.5Looting money in the name of 3x confirm ticket, after not getting perfect confirm ticket saying simple, everyting is from indian railway system and they dont have option. Rail yatri to change loot yatriDeveloper reply · 26 Aug 2026We apologize for the inconvenience. We request you to share the details along with your contact information at [email protected]. Our team will look into the matter and assist you further.
-
★☆☆☆☆ Ananya Shriyan · 23 Aug 2026 · v5.0.4I will never recommend this app to anyone they are fraudsters while booking tickets it showed confirmation and that day seats were in the waiting list. later I thought during that particular day it would get confirmed one day prior i got a confirmed ticket status but again that was in RAC. and we were 3 women travelling should 1 member sleep with unknown person and on top of it when that day itself I got confirmed ticket in next train i thought of cancelling the previous one unfortunately chartDeveloper reply · 24 Aug 2026We sincerely apologize for the inconvenience caused. We understand your concern, especially while travelling with three women. Please note that seat/berth allotment and WL/RAC/confirmation status are governed by IRCTC, and RailYatri has no role in seat allocation. We regret the inconvenience and appreciate your understanding.
-
★☆☆☆☆ Hemant Jadhav · 22 Aug 2026 · v5.0.5Please don't give call option for Customer Redressal if you can't attend the call... it's been more than 15 minutes i was waiting for someone to take my call for solving query regarding train journey which is going to happen today on 11:30 PM. Worst app and worst management... Ill suggest Users kindly use this app they don't know how to respond to queries.Developer reply · 24 Aug 2026Thank you for sharing your experience. We’ve escalated your feedback to improve our response times. Your concerns matter to us, and we hope your upcoming journey goes smoothly.
-
★☆☆☆☆ Gopal Arora · 18 Aug 2026 · v5.0.4worst app, I created my account and my user ID, I got the confirmation over the email. when I tried to book the ticket enter the same email id but it showed incorrect user id. if the user ID generated why it is showing this error. even one start they don't deserve.Developer reply · 20 Aug 2026It sounds like you're facing a frustrating experience with your account and booking process. We appreciate you sharing this issue, and your feedback has been escalated for further review. Thank you for bringing this to our attention, and we hope for a smoother experience for you in the future.
-
★☆☆☆☆ SaTyEnDrA TiWaRi · 18 Aug 2026 · v5.0.4I usually use Swiggy to order food on train. Well this once I used railyatri. I paid for the food but i didn't recieved my order. I called customer care which is useless. IVR just states to mail the issue and they will get in contact. No one is available to speak directly with the customer so basically it's worthless.Well I mailed the issue and asked for refund. I got a reply that a ticket has been generated. After 30 minutes I got a message that my order has been delivered. U TRUSTWORTHY CHEATDeveloper reply · 18 Aug 2026Please accept our sincere apologies. Can you please update the order details here or contact us at [email protected] so that we can have a look into this right away?
-
★☆☆☆☆ Ramesh Jakhar · 17 Aug 2026 · v5.0.5Recently I got a 3X Voucher for non- confirmation of train seats, but they just gave a fake voucher which I was unable to redeem. When I contacted them they said we are looking into the matter and at last the time of voucher redemption was over, they just said a miracle word "SORRY" the voucher is expired.Developer reply · 19 Aug 2026We appreciate your feedback regarding the voucher and communication issues. Your concerns have been escalated, and we're committed to addressing them. Thank you for bringing this to our attention, and we hope your future experiences are much better.
-
★★★★★ Rajendra D · 13 Aug 2026 · v5.0.4Rail yatri is a wonderful train App and great help to citizens on online interface. It is providing multiple facilities like lower berth for senior citizens and food ordering option on designated railway station. It's amazing to see Tatkal booking information & it's anticipated predictions of chances on waiting lists on every long distance train. Trusted app also providing insurance cover during period of traveling on nominal charges . Reservation well in advance would helpful to travellersDeveloper reply · 15 Aug 2026It’s fantastic to hear how much you appreciate the app's features! We're glad you find the multiple facilities helpful, especially for senior citizens, as well as the Tatkal booking insights and insurance cover. Your feedback is invaluable, and we're committed to enhancing your travel experience. Thank you for sharing your thoughts!
Search Android reviews - every stored review from the store, not only this listing's.
Growth change in installs
| Per | Growth | Growth % | Actual change | Measured over |
|---|---|---|---|---|
| day | Not enough history yet | |||
| week | Not enough history yet | |||
| month | Not enough history yet | |||
| year | Not enough history yet | |||
How these figures are measured
Change in installs, scaled to each window from the real gap between crawls. A window needs a full period of history before it reports anything.
Alternatives to Train App: Easy Ticket Booking
| Name | Installs | Rating |
|---|---|---|
|
|
8,189,506 | 4.1 |
|
|
6,517,881 | 3.9 |
|
|
225,491 | — |
|
|
202,041 | — |
|
|
118,591 | — |
|
|
1,736 | — |
|
|
128,079,643 | 4.9 |
|
|
124,795,275 | 4.7 |
|
|
2,254,165 | 2.9 |
|
|
1,961,810 | 4.0 |
Rising in Travel & Local this week
| Name | Installs gained | Week |
|---|---|---|
|
|
+665,628 | +0.2% |
|
|
+386,181 | +1.5% |
|
|
+235,917 | +0.1% |
|
|
+234,748 | +0.4% |
|
|
+206,545 | +0.8% |